Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Selasa, 23 November 2010

Helah si bongsu

1 Mami, ari ni omar tak nak sekolah... sekolah dah patah!

2 Aku: Mami nak sikit..
Omar: Tak boleh... ni pedas ni...
Aku: Tu omar makan tu? kata pedas
Omar: mami makan pedas la
Aku: oo, mami makan pedas, omar makan tak pedas
Omar: Ha...
Aku: Mami nak jugak lah... mami suka pedas.
Omar: Ambeklah... omar memam nak bagi kat sini pun...

3 Omar: a, ba, ba a, ta, ba, a, ba, ta sa a (membaca Igra')
ba ta ta
Aku: Bukanlah.. ba ta sa
Omar: Eh! Omar lupa...ba ta sa

4 pesanan omar ketika sampai sekolah
"omar tak nak akan cayor, tak nak colat anyak2, tak nak baca oa, tau mami tau? mami amek tau!"
"omar gi sekolah, pas tu mandi, pas tu balik, pastu gi tesco! tau!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan