Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Isnin, 8 November 2010

aku dan hafiz

Di ruang tamu, aku, Hafiz dan suami. Aku mengadap lap top mencari "chandeliar" dalam bahasa Melayu. Suami buat menulis sesuatu untuk mengajar math Hafiz. Hafiz berdiri di sebelah ku.
Aku: oh... chandeliar tu dalam BM pun chendelier... buang h je, c.a.n.d.e.l.i.e.r.
hafiz: Hafiz nak tahu benda tu...
Aku: lampu la... yg besar, cantik2 dan mahal tu...
Hafiz: ya la.. tp hafiz nak tgk gambarnya
Aku: ooo, nak tengok imej candelier ke?
Suami: search la google...
Aku pun terus menekan google... dan bersepah2lah imej candelier yang mahal, cantik dan besar itu
Setiap kali aku klik imej, aku mendongak ke atas, cuba membayangkan candelier dipasang di atas.
Aku: Cantik tak abang? kalau kita bubuh yang ni?
Hafiz memandang dan tersenyum.
Suami: Beribu ribu tu...
Aku: yang ni bang? mesti lawa kan? aku membayangkan dan mendongak ke siling lagi..
Hafiz: TERANGILAH RUMAHMU DENGAN ALQURAN
Aku: oooohhh, mami kena tutup mulut ni...
Aku tersenyum sumbing... kesian aku, nak berangan beli candeliar pun dicaras anak.!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan