Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Ahad, 13 Disember 2009

karakter dl novel 3-

aku rasa nak demam sebab lama tak jumpa dan tak terima mesej bapak angkat aku... rasa dedal sepanjang minggu... kata nak datang rumah aku, tp lama aku tunggu tak kunjung tiba... entah kat mana dia dan mami aku yg jelita itu out station... ari tu ada org ckp dia bertugas kat Saudi Arabia... hmmm... jauhnya dia org pergi berbulan2... sampai hati tak balas msj anakanda di sini... huhuhu... kdg2 aku nangis gak sebab rindu sgt kat dia... kali terakhir aku jumpa dia masa kat umah dia... dia kata nak bertolak dah,.. aku mmg agak dia akan pergi lama.. lalu aku cium pipi dia... kemudian aku kata, jgn marah... sebab lepas tu aku cium bibir dia... hehehe... dia tahan je.... maco betul bapak angkat aku... tp dia kata kat aku .."gatal!" ha, aku sengeh, aku cakap tak per... aku gatal dgn dia je... papa angkat aku tu baran... dia pernah kata "Rosya! kau pekak ke? aku panggil tak jawab?" tp tak taulah naper aku tak takut kat dia.. bila org lain lari lintang pukang bila dia tiba, aku lak menatap muka dan bibir dia yang masam mencuka tu dgn penuh kasih sayang... aku siap peluk lg tiap kali dia akan tinggalkan aku... walau dia tak cakap dia sayang aku tp aku tahu dia bergaduh dgn papa aku yg sorang lagi sebab papa yg tu mengata aku pemalas.... oh! sekarang ni aku tak risaukan papa sangat.. sebab aku tahu umi baru jaga papa dgn penuh cinta dan sabar... teringin sgt nak jumpa umi.... cantik sgt umi, kata papaku yg entah mana satu... tp yg kelakar masa umi berangan nak mengandung dan dapat anak... papa angkat aku tunjuk gambar aku..."nak anak macam ni!" oh! terharunya aku! walau aku ketawa tp rasa bertakung air mata... mana ku tahu papaku menyimpan gambar aku dan dkibawa masuk ke alam buni! oh! bila aku boleh masuk sana jumpa anak2 aku Nor Ikhwan, jumpa Omar Farid dan Omar Khalid? Aku nak jumpa papa-papaku semua... betapa anakanda rindu pd semua papa-papaku... eh! sori ni tulis masa tgh bengong dan teringat kat watak2 dalam novel @dimensi buni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan