Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Rabu, 11 November 2009

Kelantan VS N9

Malam tu aku tgk bola... sebab nak meraikan kelantan masuk final.. tapi separuh masa kedua aku tak tengok, sebab dah agak dah kelantan akan kalah... esoknya aku baca berita online...
Aku: laa! kelantan kalah la (kecewa juga sebab masih berharap keajaiban akan berlaku)
Haziq: sapa menang mami?
Aku :Negeri Sembilan..
Haziq & Anis: Yeah!!!!
bingit telinga aku.... dalam hati aku budak2 ni dah lupa asal usul dia orang..
Anis: eh! Anis sorang je orang Negeri Sembilan! Haziq orang Kelantan kan?"
Haziq: Tapi Haziq sekolah negeri sembilan, anis sekolah selangor...
Anis: Anis sorang je orang negeri sembilan kan mami?
Aku: ya, anis sorang je negeri sembilan... omar org selangor... haziq dan abg orang kelantan..
Anis: hah tengok.. anis menang...
kemudian aku dok mengira dalam hati... dengan penyokong ramai macam tu, malu jugak Kelantan kalah... dahlah masa main tu aku tgk pemain kelantan gedebe2.. yg menyokong pula, sanggup tinggalkan anak bini time2 banjir macam ni kan.. dahtu buat onar la pula... mercun sana sini, bakar kerusi, macam tu ke nak ajar anak2 esok? tak puas hati je, ajak anak bakar kerusi, kereta? gitu? tak bertamadun la org kelantan ni? (bukan semua... aku tak gitu walau kelate totok)... g tgk bola tu solat ke idak maghrib and isya'? jama' qasar? (alim pula aku ni) FAM pun satu hal... penyokong teruk kenapa nak denda KAFA? Kesian kat KAFA..as yik kena denda dan bayar kat FAM... dahlah duit tak ada... sumber pendapatan dia org kat stadium KB pun kau org sekat, kat mana dia org nak cari duit...? Kesimpulannya, suami aku kata, kalau anak murid wat silap kena denda cikgu? or denda mak bapak? kenapa tak boleh denda penyokong hah? pelik bin ajaib...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan