Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Rabu, 11 November 2009

aku ada beberapa utas emas, yang dibeli semasa sebelum kawin... aku tidaklah suka memakai emas, tapi arwah emak aku yang suka benar beli emas dan suruh anak2 dia pakai. Rantai tangan yang arwah emak belikan untuk aku (duit yang aku berikan pd arwah, arwah belikan aku rantai emas) tahun 1993(RM1300.00), kalau tak silap aku jual minggu lepas. aku pergi ke kedai cina dia nak rantai tangan aku, rantai tgn anis dan cincin anis, RM4900.00, kedai melayu nak 5900... aku g ke HABIB, dia nak 6100.00! wow! aku untung besar.. aku tgk gelang emas aku sahaja (5400.00). dlam hati aku terkenang2 pesanan arwah emak, ada duit belilah emas, harga tak turun... boleh untung lagi... bijaknya org2 kelantan yang melabur duit beli emas... tgk tok2 peraih di kelantan sampai ke lengan ada pakai emas, dia sanggup bayar beberapa RM sehari untuk emas tu... so duit hasil jualan emas tu, aku gi bayar almari jati (yg aku beli untuk letak gel2 mandian BiGDee!), beli juga rantai tangan baru untuk Anis (terpaksa sebab dia tgk aku jual rantai depan mata dia!).... ni tgh bersemangat nak kumpul duit beli gold bar pula... pelaburan utk anak2 kot2 dapat masuk U...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan