Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Isnin, 12 Oktober 2009

aku dan Anis 2

Dalam perjalanan ke TESCO
Aku: cantik papa kereta peugeout 206 yg ori tu.. yg ada dua seat tu... mami rasa lepas abis byr keta mami, mami nak belilah... bodi dia cantik... berkenan betul mami..
Suami: mmglah cantik, seratus ribu lebih tu..
Anis:ha ah cantik Anis pun tgk... nanti anis kawin dgn org kaya, Anis beli satu tuk mami, satu tuk papa... Anis ada beli 3 kereta tu...
Aku: (tiga? oh utk dia sekali...) ya, nanti anis kawin dgn org kaya ya...
Anis: nanti anis cari org kaya ya... nanti semua dapat kereta
Hafiz: Anis nak kawin dgn org jahat ke? (hafiz tak puas hati)
Aku: Eh! org kaya pun ramai yang beriman, tak tinggal solat.. carilah org kaya yg baik (aku mengusik Hafiz)
Anis: Ya lah! Apalah abg ni...
Hafiz: Tapi nanti jumpa org kaya yang jahat... kecik2 dah fikir nak kawin...
Aku: Abang ni nak cakap pun tak boleh kan Anis.... biarlah abang tu....
Aku dan suami tersenyum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan