Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Isnin, 14 September 2009

aku dan hafiz

Aku: Mami happy sangat sekarang ni... hafiz dah rajin belajar, tak payah mami suruh... ngaji quran malam-malam, pas tu solat.. kalau dari dulu abang rajin macam ni UPSR abang ari tu mesti dapat 5A kan?
Hafiz: ha ah la mami... tapi kan Hafiz baru tahu apa makna UPSR... tak ada orang bagitahu Hafiz pun, untuk apa UPSR tu.. Cikgu pun tak bagitahu...
Aku: (la! pulak dah!) ya ke? pas tu la ni hafiz tahu ke PMR tu apa? (aku separuh mengejek, geram betul aku!)
Hafiz: tahu lah...
Aku: so belajar rajin-rajin lagi ya...
Hafiz: Insya Allah

PS: hafiz dapat 1A4B dalam UPSR... Sama dengan aku dulu... mak borek anak rintik... sekarang ni markah penilaian hafiz bertambah bagus dai dia lebih rajin... berkat mengaji Quran setiap malam...

Hafiz, usahakan supaya tidak meninggalkan Quran setiap malam ya... Quran itu penyelamat azab kubur... nanti tolong ingatkan mami juga ya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan