Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Khamis, 11 Ogos 2011

Manja Memanja

Kes 1
Omar: Mami, omar nak beg baru lah
Aku: Boleh, nanti mami belikan..
Omar: Omar nak yang ada roda pas tu ada macam ni yang boleh tarik tu... (Omar menggayakan sesungguh hati)
Aku: Oh macam kakak tu...
Omar: Macam kawan Omar
Aku: ok...
Omar: nanti Omar hilangkan beg Omar ni eh
Aku: Tak payah.... Nanti mami simpan, letak atas almari, Omar tak nampak... mami beri orang lain ke...
Omar: oh...
Anis: Mami ni manjakan Omar... keterlaluan....
Aku: Biarlah... kan Omar?
Omar: Ya lah... Omar pun manjakan mami.... kan Mami?
Aku: Ha betul tu, biarlah Mami dan Omar saling manja memanja...
Anis:  (diam seribu bahasa)

Kes 2
Haziq: Mami ni manjakan Omar sangat, itu lah jadi Omar nakal...
Anis: Betul tu... manja sangat...
Aku: eh! sebelum mami manjakan Omar, Anis lebih dulu mami manjakan tau... nak itu ini, semua mami beli tau...! Haziq pun sama, sebelum Anis lahir, mami manjakan Haziq tau... Abang Hafiz tengok jer tau...
Hafiz: Mami tak manjakan Hafiz pun (wat lawak la pula.... dia tiru gimik Omar)
Semua orang sengeh...

macam2 kerenah anak aku... kadang kala geram, marah dan sakit hati, tapi banyak masa aku dan suami aku tersenyum dan tergelak mendengar dan melihat keletah mereka... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan