Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Isnin, 16 Mei 2011

saka - bahagian 2

Aku ketawa tergolek-golek mendengar pengalaman anak saudaraku dihimpit hantu.  ceciter ceciter ceciter...  Ceritanya begini...
Anak saudara aku dah jadi macam aku, tapi kira dah melampau sebab sebelum tidur, mesti nak kena baca doa.  kalau tidak dan ditambah pula bilik gelap, maka akan datanglah sekor ke dua ekor hantu apa ke benda entah.  so semasa benda tu datang, anak saudara aku nampaklah lembaga besar cuma tak dapat nampak rupanya sahaja... so semasa anak saudara ku dah kejang2 gitu, xleh bergerak, tertanya2 la dia hantu mana la pulak datang mengacau... dan macam tahu2 pulak, hantu tu bagi tau..

"ni Kak yah ni... saja nak datang melawat" lalu himpit atas badan dia..

sekor lagi pulak, suka menenggek atas bahu anak saudara aku.  satu kali anak saudara aku tanyalah hantau apa lak ni kan... selamba lak hantu tu jawab..
"hantu pisang..!"

Sempat jugak anak saudara aku berkomunikasi dengan hantu.. entah apa2..
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan