Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Jumaat, 15 April 2011

saka ?

Tiba-tiba adik aku buat lawak mengenai saka.  Saka yang menurut cerita org tua kami, yang dipelihara oleh moyang kami.   Tiada orang yang hendak, arwah ayah pun tak hingin.  Tiba-tiba adik aku kata "mungkin sebab saka, orang yang tengok &^&%#$#$  cepat rasa kasihan dan lembut hati." Aku tergelak sampai sakit perut sambil chatting dengan adik aku... Adui...

sebelum kawin selalu dengar cerita ilmu moyang kami.  Bila orang tua dah tak ada, lama sudah tidak mendengar cerita pasal saka lagi... saka yang dikaitkan dengan rumah pusaka kami...  lembaga hitam, bebola api di tengah malam, ketukan dinding, seretan papan, himpitan...

tetapi saka atau hantu pun takut dengan adik aku yang seorang lagi tu.   hantu pun kena maki oleh adik aku.  datanglah bebola pelesit dalam bilik adik aku, adik aku wat derg jer... siap sambung tido...

dah tak ada orang dalam rumah pusaka di kampung... saka ke hantu pun bosan... tunggu aku dengan adik2 aku balik, baru dia orang meriah sikit... jgn skodeng sudah!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan