Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Isnin, 7 Februari 2011

dia pecah sendiri

Ahad. tengahari yang kecoh kerana saya dan keluarga baru balik dari kelantan pada hari sebelumnya, Sabtu. Aku sibuk dengan upacara membasuh kain, menyidai kain, melipat kain... hubby sibuk apa ke benda entah masa tu... tapi sibuk lah juga... Semalam semua anak mula dedal dan tak sedap badan termasuk aku. Hubby sorang je lah yang sihat, walau dia penat jadi driver tak bergaji dan gi maghi-gi maghi antara Pasir Mas dan Kota Bharu sepanjang 3 hari di kelantan...
Alkisahnya, ketika aku mencuci bilik air, si bongsu masuk dan memegang bontotnya dengan kedua-dua belah tangan... situasi biasa apabila mahu buang air besar... Dia masuk dan duduk atas mangkuk tandas...
Omar: Mami, tapi kotorlah kat situ...
Aku: kat luar ke? Omar berak situ ke?
Omar: Ha ah... tapi bukan salah Omar pun, dia pecah sendiri...
Aku: (oh! tersenyum, dan kemudian cek di luar bilik air...)
Memang benarlah 'dia pecah sendiri' sebab "berak cair"... Nak marah pun tak boleh sebab memang dia ceret beret... so tambahlah satu lagi kerja aku di tengahari itu... dann tambah juga koleksi perkataan Omar yang pada aku kelakar tetapi 'menjelaskan' makna dan keadaan dengan tepat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan