Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Selasa, 27 April 2010

Haziq dan duit

Haziq: Mami Haziq nak tgk duit amanah saham Haziq..
Lalu tiga adik beradik berkumpul nak tengok duit masing2 dalam ASD.
Haziq RM930 Hafiz RM1000 Anis RM800.
Haziq: (mula menangis) kenapa abang Hafiz ada seribu, haziq ada 930... abang lagi banyak.. mami janji nak bagi Haziq lagi banyak!
Aku: (laa, mmg aku janji tp selalunya tabungan hafiz lebih byk dari Haziq dan usia Hafiz lebih dr Haziq...) ya lah... nnt mami tambah.. mami tambah 70 ringgit lagi...
Haziq: tak nak! Mami tambah 71 ringgit...
Aku: (ketawa dalam hati, rasa nak tergelak tp tak leh gelak sebab Haziq menangis2 marah kat aku)
nanti mami tambah 100 ringgit terus lah... senang sikit....
Haziq: ok, tp jgn tambah abang punya!
haziq haziq hontoni shikkari shiteiru kodomo... walau cuma seringgit dia tetap nak lebih dari Hafiz.. dan Hafiz tak kesah semua tu., malah dia ikut tergelak akan situasi tersebut...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan