Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Khamis, 18 Februari 2010

Facebook

dah lama kawan-kawan ajak masuk facebook tapi aku tak layan... takut terjerumus... nanti satu kerje tak siap sebab melayan facebook... minggu lepas bila pergi rumah adik, adik pun cakap dia pun join facebook... kemudian semalam ada lagi kawan invite untuk join... yahoogroups untuk gang Hiroshima University dan Batch ke 7 RPKJ,UM tak meriah macam dulu lagi sebab semua orang masuk FB.  So smlm aku pun join sekali sebab aku tanya suami aku dia ada FB ke tak, dia jawab ada... dan yang rajin menghantarnya adalah student2 dia di UiTM... hmm.. Bila join aku tengok muka-muka kawan, seronok pula... ada yang boyot, mengembang dan masih ada yang cun macam dulu.. pas tu tertgk muka org yg pernah aku kenal... namanya aku kenal tapi orangnya dah kembang... sampai buat aku tertanya2 betul ke dia ni? (ah! aku pun tak cun macam dulu lagi dah! ) tapi lantaklah tak interested nak tahu lebih lanjut... kadang-kadang FB dan blog menakutkan aku... aku takut seorang yang pernah stalker aku dulu cari aku.. aku harap dia sudah berubah... kesian tgk nasib hidup dia kini.... niat baik untuk menolong orang tetapi kalau niat baik kita tidak difahami, kita sendiri yang menjadi mangsa ketakutan..  fobia fobia fobia... lebih malang kalau setiap bala (ujian) yang menimpanya dikaitkan dengan aku.  Dan selepas itu aku tidak lagi menolong orang... serik serik serik.... bagi aku, tolonglah diri sendiri dulu sebelum hendak menolong orang lain... tapi suami aku, bila aku invite dia join as a friend, dia reject tak nak jadi kawan aku... sejuk! sejuk!  (dalam bahasa Jepun tsumetai)... hehehe...tapi rupa-rupanya dia dah add tanpa aku tahu!  papa... bahaya FB ni kan... pa, bila tgk kwn2 lelaki (kawan betul2 ni) mami bangga sangat sebab pa maintain encem macam dulu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan