Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Selasa, 15 September 2009

misscommunication

Hafiz tidak pandai bercakap Kelantan. Pada suatu hari, aku dan anak-anak baru sampai rumah.
Hafiz: Mami dah nanok?
Aku: (blur kejap) Nanok apa pulak?
Hafiz: Nanoklah.
Aku: Nang Nak ke? cerita Siam tu?
hafiz pula blur.
Hafiz: Hafiz kata tak nanok nasi ke?
Aku: ketawa. NNANOK!! Kat N tu letak sabdu!
Hafiz: ketawa. NNANOK Nasik?
Aku: Dah! nnANOK DOH TADI!

dan hari ini,
Hafiz: Mami dah MAKE?
Aku:MAKE DOH Tadi. NNUSUK NUSUK!
Hafiz blur dan aku tersengih.
HAfiz: NNUSUK NUSUK? (dia memegang kepala dgn dua tgn dan membongkok badan. dan menjerit seolah terkejut)
Aku: MAKE NUSUK TADI kat dapor.
Hafiz blur lagi.
Aku: Mami makan menyorok tadi.
hihihih... aku tak puasa sebab xxxx tapi makan menyorok dari anak2 yang puasa... sorry ya, mami tak tahan tadi... rasa kebulur sangat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan