Sambungan Novel @dimensi buni

Ikuti sambungan novel bertema bunian iaitu "@ dimensi buni" di http://dimensibuni.blogspot.com/. sesiapa yang belum membaca naskah tersebut boleh hubungi saya dengan harga RM25.00 termasuk pos.

Khamis, 10 Mei 2012

Turki

Tiada idea mahu menulis... menunggu waktu kesibukan reda untuk ke tasik serdang bagi membeli apa-apa juadah sementara menunggu kelas malam.  Omar telah dibawa papanya pulang... hari ini agak menyibukkan diri... tarikh akhir permohonan gran penyelidikan dipendekkan... pelajar yang perlu dikonsultasikan,borang permohonan keluar negara yang perlu disegerakan... oh ya! aku akan ke Turki.  Dari Istambul ke Izmir untuk membentang kertas kerja selama dua hari, kemudian kami ke Istambul.  alang2 sudah sampai Turki aku akan berjalan2 juga menjelajah Istambul.  tetapi di Izmir juga banyak tempat bersejarah.  Semingu juga kami (aku dan seorang kawan) ke sana... tak lama sangat ke kak, nak stay sampai 4 hari di Turki, tanya ku... tak cukup, kata kawanku... banyak tempat boleh pergi tau, katanya... turki memang bagus la..katanya lagi... aku takut aku akan rindukan suami dan anak2... tak, kata kawanku... aku cuma tergelak... harap2 betul lah katanya... tentu berbaloi meninggalkan suami dan anak seminggu jika banyak tempat menarik di sana... bolehkah aku hidup tanpa makan nasi?  suami aku di Istambul bulan lepas pun katanya kebulur tak boleh jamah nasi...  sekarang ni aku taklah rasa bersalah meninggalkan anak2 dengan suamiku... sebab dia pun kerap meningglkan aku... minggu depan dia nak ke Bangkok pula... haaa, aku sudah biasa ditinggalkan... suami aku kata aku seronok ditinggalkan sebab tak ada orang nak kacau aku... sebenarnya..... sebenarnya... seronok...  :)  tapi lebih selamat dan lebih seronok kalau ada suami di sebelah... ada teman menonton TV, ada teman masa makan... oh tidak juga, aku kalau kebulur memang tidak menyempat menunggu suami balik makan... aku bedal sendiri dulu... suami aku pula, lebih suka menunggu untuk aku makan bersamanya... jahatnya aku... insaf sedikit... berhentilah menulis... sebelum aku bongkarkan keburukan aku yang serba tidak sempurna ini...  :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan